Återfall och rensning

Vi tog några härliga återfall i helgen och frossade i godsaker så som godis, chips och hemmagjord pizza. Blev helt enkelt för tråkigt att utesluta alla "götter". Dessvärre har jag en förmåga att alltid äta för mycket av godiset vilket gör att njutningen kommer av sig i form av en sockerchock. Känns det igen?..


Förutom att jag haft jouren i helgen (vilken lyckligtvis blev lugn) och att jag njutit av de fina vädret under några promenader (behöver inte nämna att jag höll på att slakta min cykel då den inte fungerar som jag vill) har jag varit på vinden och rensat lite. Känns riktigt skönt när man slängt eller gått igenom saker, framförallt sådant som tar plats. Är också kul om man kan glädja någon annan med sådan man inte längre har användning för själv. Det bästa är dock då man själv fyndar: ) Blev tex påmind om en kappa som jag kan ha som komplement i höst och hittade en svart hellång spetsklänning som jag aldrig använt. Hoppas kunna använda den med någon lätt liten klänning under, alternativt sy om den (ser ut som en tarm men tror att den har potential). Böjade även sprätta upp en jacka som jag planerar att sy om. Gissar att det kommer att sluta med "det bidde ingenting" men kan ändå inte låta bli..


              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0