Arvegods

Tycker att det är coolt med gökur och skulle gärna vilja ha ett hemma. Skulle dock inte vilja ha den igång eftersom jag har svårt för tickandet och förmodligen skulle drivas till vansinne av momentet då göken tittar ut (går ju dock att stänga av denna funktion). Jag gillar denna vita som jag hittat på nätet men tycker att prislappen är för hög. Såg visserligen förenklade varianter i svart på Bolagret i veckan men ingen som jag riktigt fastnade för. Har istället börjat fundera på att plocka fram ett gammalt väggur från vinden och måla det i svart eller vitt. Tror dock inte att K skulle godkänna att den kom över tröskeln och dessutom skulle jag nog inte stå ut med att ha den igång då denna både tickar och slår varje heltimme, vilket gör att den inte riktigt fyller sin funktion..

Jag har dock en vacker byrå efter mormor som jag verkligen skulle vilja göra iordning för användning. Om det är möjligt kommer jag isf att svartmåla/spraya den och byta ut toppskivan som i dag är i marmor. Blev inte mindre sugen då jag såg denna söta byrå på Bolagret! Får ta ett snack med min kära mor tror jag..


                                                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0