Dofter

080228

Avskyr att hamna i närheten av en äldre dam då man åker kollektivt (hissen är inte heller en favoritplats för detta ändamål) eftersom man då vanligtvis får en chockerande våg av en tung doft över sig. Parfymer är inga årgångsviner som blir bättre med åren och det är definitivt ingen vara som skall överdoseras. Det går inte heller att dölja andra dofter med parfym, då resultatet snarare blir det omvända. Ska kanske tilläggas att jag har ett ganska känsligt luktsinne och att jag över lag har lite svårt för tyngre dofter innehållandes exempelvis vanilj och mysk, vilket jag vet att många gillar att ha i samband med utgång. Själv föredrar jag dock fräscha, lätta, sportiga dofter med islag av citron. Är tex fullkomligt förälskad i DKNY Be delicious och Light blue från DG har funnits med i flera år. Vilka är era favoriter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0