Hälsofreak

080812

Efter alla onyttigheter under semestern, och innan dess också för den delen, har vi bestämt oss för att testa GI-mat under period. Innehåller ju som bekant proteiner och nyttiga fetter men lite kolhydrater. Eftersom vi hade få av de basvaror som behövs var jag i affären idag med en lång inköpslista. Det tog också sin lilla tid eftersom en del varor var helt nya för mig. Kände mig som ett häslofreak de jag började rada upp mina varor på bandet bestånde av mycket grönt, linser, böner, havrekli mm. Ska bli kul att testa nya maträtter, få inspiration och att få alternativ till exempelvis pasta. Det svåraste för min del kommer ändå bli att hålla mig ifrån smågodiset..

 VS              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0