Jomenvisst

080725

Hemkomna från några sköna dagar i Norrland. Naturen är fantastisk och jag älskar att bo i K´s lilla stuga med öppen spis och som ligger precis vid en sjö. I år har vi också åkt runt en hel del och besökt "grannbyar" samt Östersund. I Sveg käkade vi på landets kanske coolaste café. Allt var inspirerat av olika filmer och de små rummen på övervåningen hade alla teman. Allt var otroligt välgjort och det var som att vara på ett inspierande museum. Blev tom rädd för den trovärdiga dockan av Jason..

Fick även möjlighet att umgås både med K´s lillebror, som även han var på besök, och med storebror R som har en riktigt skön humor. Det bästa är att se K och R tillsammans och att lyssna på deras diskussioner. Har verkligen fått mig att kikna av skratt flera gånger: ) Dessvärre ses vi alltför sällan på grund av avståndet men bröderna håller iaf daglig kontakt per telefon.

Skickar en extra tanke till K´s härliga morfar som är 90+ och som dessvärre ligger på sjukhus i dagsgläget. Han är dock en stark och seg person så jag är övertygad om att han snart är på benen igen.

På tal om personer som paserat 90-strecket så tog vi en omväg på vägen hem och besökte min älskade farfmor Lisa i Sala. Hon är fantastiskt pigg trots krämpor och sina 94 år. Framförallt är hon en väldigt positiv, glad, inspirerande och färgstark person. Kan jag själv få hälften av hennes energi när jag blir äldre skulle jag vara överlycklig!
Kan ju tillägga att hon, inte helt oväntat, älskade K och att de fann varandra direkt.: )


På vägen ner mot Sala blev det en kändistät resa då vi passerade följande städer: Bollnäs och Ockelbo där Silverstedt respektive Daniel (Victorias) är uppvuxna, Järvså där Lillbabs bor och sist men inte minst platsen där Kicki Danielsson körde i diket på fyllan! Det ni ; ) Vem behöver Hollywood?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0