Lapp om ludd

Kan inte påstå att jag alltid städade noggrant eller tog bort luddet ur tumlaren i min förra tvättstuga, men nu gör jag det. Alltid. Därför är det också väldigt irreterande att upptäcka att andra ofta skiter i att sopa golven, torka av ytor och att ta bort luddet. Har ingen lust att städa efter andra. Grr.

Herregud, jag sitter allvarligt och funderar på att skriva en lapp och sätta upp i tvättstugan! Vad hände?? Kanske bäst att inhandla en egen tvättmaskin innan jag förvandlas till en tvättstuge-Hitler och agerar som kvinnan nedan..

                                

Ur: Expressen 080823                                         
Kränkte granne i tvättstugan - döms

En kvinna i Bandhagen stängde in grannfrun i tvättstugan.
Anledning: Det fanns fortfarande ludd kvar i torktumlaren.
På onsdagen dömdes kvinnan för ofredande.                                   

Hon ska betala dagsböter 60 å 110 kronor samt 5 000 kronor i skadestånd för kränkning.   
                                                                                                                                                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0