Moster

080814

Igår spenderade jag hela eftermiddagen ute på Hönö tillsammans med min syster och hennes dotter. Hon är drygt två år nu och riktigt charmig. Händer saker hela tiden och hon pratar och låter oavbrutet. Man får också ofta hennes hand i sin då hon vill leda en med för att delta i någon lek eller då hon vill få en saga läst. Var riktigt kul att hon lärt sig att säga "moster Jenny" sedan jag sist träffade henne. Då de övat på detta ´tittade på ett kort av mig och K vilket inledningsvis rörde ihop det för henne eftersom hon trodde att det var K som hette moster.. Hon verkar dock vara lite snabbare än jag i den åldern som under en period trodde att min farbror hette "kurt och Inger" (Inger är alltså min faster)...
Blev även en promenad ner till havet i blåsten och vi klarade oss precis hem innan hällregnet och åskan tog fart. Innan jag satt på färjan och studerade alla blixtar under hemfärden serverades jag även en underbar middag i form av stekt makrill. Mysdag : )


   


Imorgon skall jag träffa Charotte som nyligen fyllt år och haft kalas. Då jag inte kunde komma har jag köpt en liten kompensationspresent i form av vackra glasunderlägg från Sia. De har mycket fint och en del av deras utbud finns att hitta på Iems, en inredningsbutik som får besök av mig och min kollega Kerstin varje vecka. 


                                               


Kommentarer
Postat av: Magdalena

du är så fin <3

2008-08-18 @ 21:04:32
URL: http://magdalenasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0