Tape

080825

När jag röjde upp på vinden i helgen hittade jag min gamla stereo nedpackad i en stor låda. Insåg att jag aldrig kommer att använda den igen så bestämde mig för att skänka bort den alternativt slänga den. Då jag öppnade lådan för att dubbelkolla att endast stereon och högtalarna låg i lådan hittade jag några gamla band. Nu pratar vi inte om vilka band som helst utan godsaker som "Dalslands café" och "Solstrålen" där jag och min barndomsvän Malin, 11 år gamla, har pratat in egna radiosändningar. I högen fanns också ett band från Lisa som hon skickat då jag bodde utomlands och där hon berättar om vad som hänt, hur hon mår osv. Jag hittade också ett band med genomtänkta låtar från min bästa vän under högsatdietiden med bland annat: "stand by me", "You bring on the sun" och "lova att du aldrig glömmer bort mig". Blev uppriktigt rörd av denna härliga nostalgikick. Dessvärre kommer jag få problem med att lyssna på banden eftersom det knappt existerar idag. Kanske jag skall behålla den gamla stereon med denna funktion iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0