Familjedag

081020

Lördagsförmiddagen tillbringades på stan tillsammans med min syster och min mamma. Dagen inleddes med en fika och därefter avverkades en blandning av butiker. Min syster har lyckligtvis redan funnit sin brudklänning (första kläningen hon provade!) men hon ville ändå försäkra sig om att hon valt rätt varpå vi även besökte en shop med fest- och brudklänningar. Eftersom hon konstaterat att hon behåller sitt första val hamnade fokus helt plötsligt och ofrivilligt på mig och vilken typ av klänning jag skall ha som tärna. Eftersom jag redan påbörjat sökandet utan resultat kände jag att det inte var läge att fortsätta denna jakt med mina kvinnliga familjemedlemmar i släptåg. Föredrar att leta klänning på egen hand eller i sällskap med någon vän. Lyckligtvis kunde vi konstatera att vi har ungefär samma uppfattning om vad jag skall bära; en klänning skuren ovanför bysten, med tight liv och som går ung till knät. Vill även ha en detalj som lyfter klänningen, exempelvis en rosett, knut eller liknande vid bysten eller i ryggen. Denna silvriga skapelse från Oasis på NK är min backup. Är dock inte helt nöjd så jakten går vidare.


På kvällen firade vi mammas och K´s födelsedagar i efterskott ute på Hönö. Min systerdotter var det som vanligt full fart på och hon glömde snart sin blyghet och ville ha med mig och K på ringdans, provsmakning av låtsasmat, lek med lego och sagostund.

Min syster berättade att hon hört sin dotter säga fy faaan vid några tillfällen. Detta hade givetvis förvånat henne och hon hade sagt till sin dotter på skarpen. Då de häromdagen var ute och gick pekade min syseterdotter på ett flygplan och sa; fly flaaan! (en 2,5 årings försök till att säga flygplan)  Min syster insåg då att det var detta som hon uppfattat som "fy faan". Gissa om hon kände sig dum för sina åthutningar ;)...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0