Miss skiss

080831
I veckan blev jag inbjuden till fredagsmiddag av en av Charlottes vänner. Syftet med träffen var att sitta och spåna och skissa ideér till en brudklänning då tjejen i fråga gifter sig nästa sommar. Innan tankeverkstaden bjöds jag och Charlotte på grillat kött och vin på innergården (härligt att sitta ute och äta!). Därefter utökades trion med ytterligare en tjej (den andra blivande brudtärnan) och sedan blev det provning av klänningar, både som jag haft med och sådana som hon själv hade. Vi försökte hitta de skärningar, uringningar, fall och modeller som passade just henne och sedan pussla ihop våra ideér i några skisser. Skisserna kanske inte kommer att bli så anvandbara men hon har nu en uppsjö av ideér som hon kommer att ta med sig till en skräddare under sin kommande resa till Indien. Vore perfekt att sy upp en bas där och att sedan fundera ut och lägga till detaljer då hon är hemma igen. 

All lycka!

   

I övrigt har jag varit grymt trött hela veckan. Som om all energi har runnit ur kroppen. I fredags natt resulterade detta även i ett migränanfall så jag har varit ganska mör i helgen. Två vändor på stan med snabb shopping till K är i stort sett allt jag orkat med. I övrigt har det mest varit mys i hemmets lugna vrå. Perfekt när man inte är på topp. Har dock bestämt mig för att det skall vända nästa vecka så jag kan ta tag i lite saker (bla träningen) och vara mig själv igen.

  Soffhäng
Skön tröja med klockren text: "Peace begins with a smile!"

                                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0