Västerås-weekend

080915

I fredags smet jag lite tidigare från jobbet och satte mig på ett tåg till Västerås. Större delen av resan satt jag upppslukad av min nya Elle. Tycker att det är härlig vardagslyx att bläddra i modemagasin. Kul att de börjat visa kläder även från budgetkedjorna så att man både kan inspireras och se plaggen live.

Under min tågvistelse studerade jag också diskret de olika människor som passerade under fyra timmar. Tänk vad mycket man hinner se och höra egentligen, det mesta helt ofrivilligt dock. Satt exempelvis i närheten av en tjej som hade ticks och som därför harklade sig och "grymtade" några gånger per minut. Otroligt enerverande. Jag fick plugga in min handsfree och höja volymen ordentligt för att inte gå i taket. I vagnen var även en tjej som skulle flytta utomlands och därför hade en del väskor med sig. Under resan blev hon dock av med en väska! Förstå vad jobbigt. Själv hade jag iaf örnkoll på mitt bagage och jag hade alla mina pinaler med mig då jag anledde i Västerås, vilket för övrigt är Sveriges femte största stad.


Mötte av en, som vanligt, strålande vacker Charlotta och hennes hund Primus. Överaskade honom tydligen då jag hoppade in i bilen för han morrade till och visade sina sylvassa huggtänder innan han förstod att jag kom med fredliga avsikter.

Fredagen tillbringade vi med ett glas vin, grekisk take-away och mängder med smågodis uppkrupna i soffan tillsammans med sambon Andreas. Spelade Buzz (kan avslöja att jag var både långsam och kvällens förlorare) och började tittade på film, men när alla tre höll på att decka ihop i soffan gjorde vi kväll.

             
Primus och gaddarna               En mer fördelaktig Primus

Dagen därpå stod stan och shopping på schemat. Fick se denna underbara klänning från Betsey Johnson. Fantastisk! I övrigt blev det en härlig lunch i sällskap av Andreas och jag inhandlade både en klänning och en kjol som alternativ inför kvällen, men klänningen gick dock tillbaka dagen därpå.


Betsey

Kvällen tillbringades tillsammans med två av Charlottas härliga vänner; Jessica och Sandra. Blev vin och massor av tjejsnack, både högt och lågt, innan vi tog oss vidare till Blue moon bar. Där dansade vi hela kvällen med undantag av några depåstopp. Blev även en hel del dokumentation då Charlotta hade med sin nya (givetvis rosa) kamera och då jag oblygt asvarade för att fyra av blixtar till höger och vänster. Efter stängning bänkade vi oss för att inta nattamat och kunde fortsätta att skratta under ytterligare någon timme. Sjukt bra kväll helt enkelt : )


              
  

På söndagen blev det lunch på stan och en husvisning. Spännande att titta vad som finns på marknaden men tyvärr skulle just detta hus innebära en totalrenovering vilket gjorde att mina vänners intresse för att buda lös med sin frånvaro. Vi undrade däremot hur folk tänkte när Andreas dök upp med två kvinnor vid sin sida för att titta på ett hus..


Min vistelse i Västerås är över för denna gång, men om jag känner mig och Charlotta rätt så dröjer det inte länge innan nästa reunion : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0