Blåsa

090501

Insåg häromdagen att jag inte har en aning om vad jag skall jag ha på mig då jag fyller. Givetvis vill jag ha en ny blåsa denna kväll och gärna en speciell för ändamålet. Har en tid suktat efter en paljettklänning med ärm, men har inte sett någon och gissar att prisklassen ändå skulle vara för hög. Kände iaf hur pulsen ökade då jag befann mig inne på nyöppnade Beyond Retro i helgen och insåg att det finns en del paljettklänningar att fynda vintage. Såg en som var riktigt cool med vita stjärnor på axlarna men orkade inte prova då det var för mycket folk och kö till provrummen. Tänkte att jag kunde prova den i veckan istället, men givetvis var den då borta. Grämde mig till tusen men gjorde slutligen ett sista försök och gick igenom alla festklänningar på nytt. Hittade en svart paljettklänning men vitt mönster längst ärmarna. Alldelses för stor dock och en hel del jobb som behövde göras, men för 350kr var det värt en chansning. Innebar dock att jag under två kvällar, parallellt med övrigt fix inför festen, satt och sydde om klänningen för hand. Känns som det fortfarande är en del detaljer jag skulle kunna slipa på men är nöjd med resultatet. Alexander Wang, släng dig i väggen;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0