Festivalen

090315

Blev riktigt hängig i gårkväll och avslutade kvällen med migräntabletter, täcke och kudde. Först tittade jag dock givetvis på melodifestivalen som minnst sagt fick ett oväntat slut!

Jag tyckte att startfältet över lag var ganska bra och hade stor variation. De två låtar som jag tyckte bäst om och som jag tror kommer att spelas en hel del framöver var Agnes och Alcazars. Den låt som jag trodde skulle ha störst chans internationellt var Sahras, men trodde även att Malenas skulle kunna gå bra eftersom den är så annorlunda. Den jag trodde skulle vinna var Måns, trots att den inte fastnade hos mig. Blev dock riktigt förvånad då svenska folkets röster började läsas upp. Är iaf tacksam för att Calorines låt inte vann då den, trots mycket känsla, inte passar in i schalgersammanhang. Ska hur som helst bli intressant att se hur det slutar för Malena i Moskva. Jag gissar att hon antingen kommer att vara med i toppen eller befinna sig helt i botten då det är en låt som är antingen eller. We´ll see. 


   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0